: SBGAMES 2010 - Premiações! :

Premiações dos Jogos (pdf)

Best Papers - Trilha de Computação

A Decision-making Process for Digital Storytelling
Simone Barbosa (PUC-Rio), Antonio Furtado (PUC-Rio), Marco Antonio Casanova (PUC-Rio)

A Software Process Simulator Machine for Software Engineering Simulation Games
Emanuel Tavares (Universidade Federal do Pará), Rafael Chaves (UFPA), Sandro Ronaldo Bezerra Oliveira (Universidade Federal do Pará), Elói Favero (UNIVERSIDADE FEDERAL DO PARÁ)

An Architecture with Automatic Load Balancing and Distribution for Digital Games
Mark Joselli (Universidade Federal Fluminense), Marcelo Zamith (Universidade Federal Fluminense), Luis Valente (PUC-Rio), Esteban Clua (Universidade Federal Fluminense), Regina Toledo (UFF), Anselmo Montenegro (Universidade Federal Fluminense)

Semiotic Inspection of a game for children with Down syndrome
André Brandão (Universidade Federal Fluminense - UFF), Daniela Trevisan (Universidade Federal Fluminense), Lenisa Brandão (Univerdade Federal do Rio Grande do Sul), Bruno Moreira (Universidade Federal Fluminense), Giancarlo Nascimento (Universidade Federal Fluminense), Pedro Thiago Mourão (Universidade Federal Fluminense)

Desktop-CAVE for First Person Shooting Games
Fernando Roman (Universidade Federal do Rio Grande do Sul), Anderson Maciel (Universidade Federal do Rio Grande do Sul), Luciana Nedel (UFRGS)

Fast poligonization and texture map extraction from volumetric objects
Carlos Muniz (Universidade Federal Fluminense), Anselmo Montenegro (Universidade Federal Fluminense), Esteban Clua (Universidade Federal Fluminense)

A Robotic System for Rehabilitation of Distal Radius Fracture using Games
Kleber Andrade (Universidade de São Paulo), Gisele Ito (Universidade de São Paulo), Ricardo Joaquim (Universidade de São Paulo), Bruno Jardim (University of Sâo Paulo), Adriano Siqueira (University of São Paulo), Glauco A P Caurin (USP)

An Artificial Intelligence system to help the player of Real-Time Strategy games
Renato Luiz Cunha (Universidade Federal de Minas Gerais), Luiz Chaimowicz (Universidade Federal de Minas Gerais)

Sound Wave Propagation Applied in Games
Marcelo Zamith (Universidade Federal Fluminense), Erick Passos (Universidade Federal Fluminense), Diego Brandão (Universidade Federal Fluminense), Anselmo Montenegro (Universidade Federal Fluminense), Esteban Clua (Universidade Federal Fluminense), Mauricio Kischinhevsky (Universidade Federal Fluminense)

Data Stream Mining Algorithms for Building Decision Models in a Computer RolePlaying Game Simulation
Rosane Vallim (University of São Paulo), Andre de Carvalho (ICMC-USP), Joao Gama (University Porto)

Best Short Papers - Trilha de Computação

Multi-Processor Blocks
Luiz de Mello (PUC Minas)

A real-time simulator for ergonomics and displacement evaluations
Giancarlo Nascimento (Universidade Federal Fluminense), Pedro Thiago Mourão (Universidade Federal Fluminense), Christian Ruff (Universidade Federal Fluminense), Alisson Tenório (Universidade Federal de Alagoas), Cristina Zamberlan (INT), Venétia Santos (Pontifícia Universidade Católica)

Visão Computacional e Reconhecimento de Comandos de Voz Aplicados na Interação com Jogos e Ambientes 3D
Edirlei Soares de Lima (PUC-Rio), Cesar Pozzer (Universidade Federal de Santa Maria), Cristina Ruby (Universidade do Contestado), Cassia Neves da Silva (Universidade Estadual de Goias)

Best Papers - Trilha de Cultura

Cultura digital e Educação Física: problematizando a inserção de Exergames no currículo
César Vaghetti (Universidade Federal do Rio Grande) Rosaria Sperotto (UFPel) Silvia Botelho (FURG)

Games e cultura: Búzios ecos da liberdade - uma leitura da história da Bahia
Vanessa Rios (Universidade do Estado da Bahia), Ivana Souza (Universidade do Estado da Bahia), Lynn Alves (Universidade do Estado da Bahia)

Um estudo das dinâmicas de apropriação do jogo Portugal 1111 A Conquista de Soure em contexto escolar
Filipe Penicheiro (University of Coimbra), Joaquim Carvalho (UC), Licinio Roque (University of Coimbra)

Best Short Papers - Trilha de Cultura

Utilização de Jogos Virtuais na Prática Educacional de Crianças com Transtorno de Déficit de Atenção e/ou Hiperatividade
Marcelle Guimarães (Universidade Federal Fluminense), Paula Ceccon Ribeiro (Universidade Federal Fluminense)

Fun from Playing: The Role of Interaction
Luiz Vieira (Centro Universitário SENAC)

Desenvolvimento e aplicação de um Jogo digital de trânsito
Amanda Balbinot (UFRGS)